اصفهان Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

عمارت عالی قاپو در گذشته ورودی اصلی اصفهان به سایر عمارت‌های مهم شهر بوده است. در اصل شاه عباس اول صفوی این عمارت را در اصفهان ساخت تا قدرت و شکوه حکومتش را نشان بدهد.

آنچه امروز از مسجد جامع می‌بینیم، حاصل مرمت‌ها و اضافه شدن تزیینات مختلف در دوران‌های مختلف مانند دوران سلجوقی و صفوی است.

میدان نقش جهان اصفهان جاذبه‌های شهری, آثار ثبت شده, معماری

خیمه کوبی و تعزیه در نوش‌آباد قدمتی بالغ بر ۱۰۰ سال دارد و در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شده است.

خاتم کاری، میناکاری، ادوات مسی، قلم‌زنی، پارچه‌های قلم‌کاری، فیروزه‌کوبی، ملیله‌کاری، قالی، سفال و سرامیک و.

حوزه علمیه موسوم به "امام خمینی" در خیابان گلستان شرقی در منطقه ۱ تهران واقع شده است  و از ۲۵ واحد آپارتمانی، مسجد، استخر، مجموعه‌ ورزشی و ساختمان حوزه علمیه تشکیل شده است.

وقد أعقب ضعف الخلافة في نهاية القرن العاشر الميلادي نشوء سلالات حاكمة محلية داخل إيران من خلال التجمعات الأسرية. فكان غرب إيران يسيطر عليه الديلميون والذين انقسموا website بدورهم إلى البويهيين والكاكويين.

در  این آکواریوم می‌توانید از دل یک تونل آبی عبور کنید. در این تونل انواع ماهیان و آبزیان را مشاهده کرده و برای یک لحظه حس کنید به دنیای زیر آب رفته‌اید.

جاذبه‌های تاریخی دیدنی و جاهای طبیعی فراوانی در اصفهان وجود دارند. تمام این جاذبه‌های متنوع اصفهان،‌ آن را به شهری دوست‌داشتنی برای مسافران تبدیل کرده است.

در طول این زمان ماجراهای فراوانی بر این باغ گذشته است. ناصرالدین شاه این باغ را به بانو عظمی افتخار الدوله واگذار کرد. از آن زمان تا کنون تغییرات زیادی در باغ ایجاد شد.

همانطور که از نام این مجموعه پیداست، در این موزه آثاری ارزشمند از طبیعت ایران از سرتاسر کشور جمع آوری شده است.

حالا اما با زاینده‌رودی که خشک شده است، این پل دیگر صفای قدیم را ندارد.

در آن زمان این مکان محلی برای عبادت زرتشتیان و مکانی برای روشن نگه ‌داشتن آتش جاودان بوده است.

انتشرت بأصفهان العديد من الجسور والقناطر ومن أقدم هذه الجسور: جسر شهرستان[عدل]

Report this wiki page